Westfield Shoppingmall, Sydney Royal Botanical Gardens & Public Transport

26 februari 2014 - Bondi Junction, Australië

Het is nog maar woensdag, maar ik heb het idee dat ik hier al veel langer ben, terwijl het eigenlijk nog maar de vierde dag is.

Ik had voor vandaag alleen de Royal Botanical Gardens in de planning, en ben daarom beetje rustig aan de dag begonnen, lees; geen wekker gezet. Vanmorgen ben ik boodschappen gaan doen in Westfields. Aangezien ik morgen de Bondi-Coogee kustwandeling wil doen heb ik ook alvast voor morgen de boodschappen gedaan. Je weet maar nooit hoe lang je weg bent, en vooral hoe vermoeid je bent bij terugkomst ;-) . Vrijdagochtend vertrek ik naar mijn volgende bestemming, en waarschijnlijk was dit dan ook mijn laatste tripje naar de Shoppingmall.

Na het doen van de boodschappen heb ik even geluncht in het B&B. Alhoewel ik het meer een hostel voor studenten zou willen noemen. Er verblijven hier veel studenten in het B&B die in Australië voor veelal drie maanden studeren. Ze komen overal vandaan, Noorwegen, Azië, Frankrijk. Tijdens het eten koken maken we dan wel even een praatje, maar verder zie je ze eigenlijk niet. Ze zijn dan of naar class of aan het studeren op hun kamers. Vandaag waren er examens, vandaar het feestje wat ik nu hoor, denk ik. ;-)

Na de lunch ben ik op de bus gestapt naar Sydney. Ik ben uitgestapt op Parkstreet omdat daar het Hoofdkantoor van The Reserve Bank of Australia zit. Ik had namelijk nog een oud briefje van 20 dollar, deze wordt niet meer overal geaccepteerd, maar behoud wel zijn waarde. Deze heb ik dus maar even omgeruild. Het is toch 20 dollar nietwaar? Daarna ben ik doorgewandeld naar Sydney's Royal Botanical Gardens. En hier heb ik het goed naar mijn zin gehad! Wat veel vogelsoorten heb ik gezien, en het geluk om ze ook allemaal op de foto te krijgen. Super!

Na twee uren door te hebben gebracht in het park ben ik via het Opera House naar Circular Quay gelopen en daar weer op de trein gestapt. De trein rijdt in de stad voornamelijk onder de grond. Rond half zeven was ik weer terug. Toch wel weer lang op pad geweest. Morgen de Bondi to Coogee walk, ik ben zeer benieuwd!

1. Thérèse:
    26 februari 2014
    Weer prachtige foto's zus. Je piepjes van de laptop om even samen te chatten (?) zijn gisteren wel door papa gehoord maar deze wist natuurlijk niet wat er aan de hand was. Ik was op dat moment met oma en Boyd op zoek naar de uil. Hebben er eentje gezien door de verrekijker. Verder hebben we met zijn drieën Rika nog even uitgelaten. Veel plezier met je wandeling en voorzichtig.
  2. Addy:
    26 februari 2014
    wat een prachtige fotoos,en zo kleurrijk.pluk de dag en geniet.
  3. Je vader:
    Lieve Antoinet.
    We hebben gelezen dat je weer een mooie dag hebt gehad.De vogels en bloemen heb ik gemist.Morgen een strandwandeling en dan weer verder.Vorzichtig succes en tot later.
    Pa en Ma