Sydney en Watsons Bay

25 februari 2014 - Bondi Junction, Australië

Vanmorgen vroeg opgestaan, omdat ik op tijd wilde vertrekken, ik had nogal wat te doen vandaag!

Om 9 uur de deur uit gegaan en op de trein gestapt naar Milsons Point. Dit is het eerste station na Sydney Harbour Bridge. Van hieruit kun je dan over de brug terug lopen. Zo gezegd zo gedaan. Tegen het einde van de brug is daar de Lookout pilaar. Deze kun je beklimmen waarna je een super uitzicht hebt op het Opera House en de haven. Op de pilaar iemand gevraagd om een foto van mij te maken. Bijna een gelijke foto als 15 jaar terug! Hoe leuk is dat! Zie de foto van 15 jaar terug bij mijn profiel.

Toen verder gelopen over de brug, langs Circulair Quay (aanlegplaatsen ferry's en rondvaartboten) naar het Sydney Opera House. Hier meegelopen met een guided tour. Erg leuk om een aantal theater/opera zalen te mogen bekijken. Alhoewel er heel veel meer ruimtes in dit aparte bouwwerk zitten dan de drie die ik heb gezien.

Na afloop van de tour ben ik teruggelopen naar Circulair Quay en heb daar een Ferry gepakt naar Watsons Bay. Ook als je nergens naar toe hoeft is zo een tochtje met de Ferry een aanrader. Heerlijk op en over het water!

Vanaf Watsons Bay loopt er een wandelpad langs de kust naar Bondi Beach. Deze was in het begin nog de moeite waard en goed aangegeven, maar op een gegeven moment liep deze door een woonwijk en was er geen enkel bord meer te bekennen. Beetje jammer, maar ik zie het maar zo, ik heb lekker gewandeld. Jammer echter van die hele dikke blaar ten grote van mijn kleine teen, op mijn kleine teen :-( . De Bondi to Coogee wandeling moet mooier zijn, maar die bewaar ik nog maar even tot donderdag.

Aangekomen in Bondi Beach ben ik op de bus gestapt naar het B&B waar ik om 18 uur weer naar binnen liep. Waarna ik mezelf als diner getrakteerd heb op Doritos 'Extra'. Dat ging er ook wel in na een actieve dag van 9 uren onderweg!

Nu nog de blog bijwerken en foto's plaatsen. En misschien ook nog wel een filmpje van vandaag. Hebben jullie mijn Bondi Beach film al gezien? Klik bovenin op video's. Enjoy!

Voor een ieder die de moeite neemt om een reactie te plaatsen, erg leuk! Zo krijg ik gelijk van jullie feedback over de verhalen en foto's. Fijn dat jullie allemaal meelezen/meeleven.

1. Miriam:
    25 februari 2014
    Haai! Geweldig joh! En zo veel moois te zien! Voor nu.... Haha slaap lekker!
  2. Joke Weeda:
    Leuk Antoinet
    Geen verschil te zien tussen 1999 en 2014 ;-)
  3. Carola:
    25 februari 2014
    Hoi Antoinette, wat een lekkere kerel. Had je net je handen in de witte verf gedoopt? ;-p